Vi rekommenderar att du bokar tiden på förhand och betalar i förväg. Ifall ni satts i karantän eller känner er sjuk, rekommenderar vi att ni avbokar eller ändrar din tid per telefon utan extra kostnad. Vissa tillståndstjänster kan även skötas med hjälp av ett ombud. Mer information från Ajovarmas kundtjänst, tfn 075 323 9999. Vi rekommenderar att alla som besöker Ajovarmas betjäningsställen tar med sig och använder ansiktsmask under körprovet och vid behov också i kundutrymmena om det uppstår trängsel. Vi ber er också hålla ett lämpligt skyddsavstånd. Tack för samarbetet!

Förberedelser mot koronaviruset

Förberedelser mot koronaviruset

Ajovarma ansvarar för att begränsa koronavirusets spridning bland personal och kunder.  Vi rekommenderar att du bokar tiden på förhand och betalar i förväg.  Våra öppetider kan variera per betjäningsställe. Kolla öppetider på Betjäninställen -sidan. 

Vi kommer att införa följande åtgärder för att hålla betjäningen så trygg som möjligt.

INSTRUKTIONER OCH ÅTGÄRDERNÄ ÄR:

  • Vi rekommenderar att alla som besöker Ajovarmas betjäningsställen tar med sig och använder ansiktsmask under körprovet och vid behov också i kundutrymmena om det uppstår trängsel.
  • Vi ber er också hålla ett lämpligt skyddsavstånd.
  • Personalen tvättar/desinficerar händerna efter varje kund.
  • Vi rekommenderar att du bokar tiden på förhand och betalar i förväg. Detta minskar väntetiden på stationen.
  • Hosta och nys i en engångs näsduk eller i ärmen om det krävs.
  • Ifall ni satts i karantän eller känner er sjuk, rekommenderar vi att ni avbokar eller ändrar din tid per telefon utan extra kostnad. Vår kundtjänst kan hjälpa dig på numret 075 323 9999.
  • Kom inte som sjuk till körprov eller över huvud taget till Ajovarmas betjäningsställen eller besiktning.

Tack för samarbetet!